Logowanie

ceneobaner 7b6b9764bda8145a33870fc4144992ad8f055d

Ostatnie na forum

2wedkarstwomorskie 1seaangel 3rejswedkarski

Reklama

Ryobi Arctica 6000 serwis

Kołowrotek Ryobi Arctica 6000 z dystrybucji firmy Dragon trafił do mnie w czerwcu ub. roku.
Zaraz po wyjęciu z pudełka zdjąłem pokrywę boczną aby zweryfikować w jakim stopniu został nasmarowany u producenta - jak się spodziewałem był prawie "suchy".


Nałożyłem mu smaru na przekładnie oraz przesmarowałem rozrzedzonym smarem oś główną i rolkę układającą linkę.
Do smarowania użyłem smaru kupionego "na szybko" w najbliższym sklepie technicznym, nie miałem nic ze specjalistycznych smarowideł pod ręką i postanowiłem też sprawdzić pewne "mity" krążące wśród technicznie zaawansowanych kolegów po kiju.
I po dziewięciu miesiącach kręcenia na "niekoszernym" smarze nie widzę żadnych negatywnych skutków.

Kołowrotek użytkowałem intensywnie w ciągu minionych miesięcy do ciężkiego spinningu z morskiego brzegu i shore jigging, czyli metody dość wymagające dla sprzętu.
Nie stwierdziłem żadnych problemów z kołowrotkiem podczas łowienia ryb, linkę nawijał prawidłowo, nic w nim nie tarło nic nie trzeszczało, kręcił dość lekko.

 Po rozkręceniu i umyciu elementów mogłem dokonać oceny ewentualnego zużycia części kołowrotka - jak widać na zdjęciach nic takiego nie miało miejsca.

 



                        Koło główne, mogłoby być trochę większe, ale i tak jest dość solidne.

 

 

                

                       Koło posuwu szpuli, także wygląda dość solidnie.

 

  
                                  Oś szpuli.


                                Pinion.

                             
                              Wózek posuwu z osią stabilizującą.


                               Pokrywa boczna korpusu i korpus kołowrotka.
                               Uwagę zwraca osadzenie łożysk osi poprzecznej (koła głównego), trzeba użyć sporej siły aby wycisnąć łożysko z gniazda. Po wciśnięciu łożyska do gniazda pierścień zewnętrzny łożyska jest stabilnie unieruchomiony co zapobiegania wytarciu i wyrobieniu się gniazda co skutkuje luzami i problemami w pracy kołowrotka.

 


                            Smarowanie i składanie.

 

 


                         Prezentacja w okazałości.

 

 
 
 
Artykuł umieszczony dzięki uprzejmości kolegi Marka Oleśkiewicza
 

You have no rights to post comments

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki..

  Akceptuje pliki cookies z tej strony.
EU Cookie Directive Module Information